کانون خانواده،کانون انقلاب
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
کانون خانواده،کانون انقلاب
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی دیدگاه های مجمع به موضوعات کلان کانون خانواده،کانون انقلاب

تعداد بازدید : 104
نویسنده پیام
avala آفلاین



ارسال‌ها : 48
عضويت : 21 /8 /1392
محل زندگي : گرگان
تشکر ها: 104
تشکر شده : 111
کانون خانواده،کانون انقلاب





 جمهوری اسلامی ایران محصول مجاهدت مردان و زنان مسلمان انقلابی که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) توانسته اند سکوت شب را با غریو الله اکبر و با انگیزه استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی بشکنند و طلوع هستی بخش خورشید آزادی را به تماشا بنشینند.

 بعد از 36 سال از انقلاب اسلامی، در رفتار و گذشته خودمان تامل کنیم و از ضعفها و ناکامی ها و از قوت های خودمان درس بگیریم. در ذکر نقاط قوت جمهوری اسلامی همین بس که جوانان نسل سوم و چهارم خود را جزوه رویش های انقلاب می دانند.

اما درباب آسیب ها، ما آسيبها را به دو قسم ميكنیم:
آنها كه در درون خود ما ريشه دارد و از ضعفهاى ما بر ميخيزد، و آنها كه دشمن به طور مستقيم آن را برنامه‌ريزى ميكند.
در این نوشتار در صدد بیان رهایی از ضعفهای موجودِ درونی می باشیم.
 دین مبین اسلام جامع ترین و کاملترین دین الهی است که از جانب خدای متعال و با بعثت نبی مکرم اسلام تبلیغ و تبیین گشته است.از علت های کامل بودن دین اسلام آنست که تمامی نیازهای طبیعی و روانی انسان را به رسمیت شناخته و برای همه آنها برنامه کاملی طراحی نموده است و هیچ چیز را از نظر دور نگه نداشته است.این دستورات و مقررات با طبیعت و سرشت آدمی هماهنگی کامل و در جهت کمال انسانی تدوین گشته است.
 انقلاب اسلامی از معیارهای قرآنی و سیره ائمه معصومین شکل گرفته است و برای آنکه بتواند رسالت خویش را در قبال انسان انجام دهد باید همانند تعالیم دین اسلام، تمامی نیازهای معنوی،طبیعی و غریزی انسان را به رسمیت شناسد و برنامه جامعی جهت پاسخ گویی صحیح به نیازها تدوین نماید.

 یادمان نرود که هدف انقلاب اسلامی چه بوده است؟
سخن امام خمینی(ره) درباره هدف از تاسیس انقلاب اسلامی:
ملت ایران و ما مقصدمان این نیست و نبود که فقط محمدرضا برود؛ رژیم سلطنتی از بین برود؛ دست اجانب کوتاه بشود؛ اینها همه مقدمه بود؛ مقصد اسلام است. ما می‏خواهیم که اسلام حکومت کند در این مملکت؛ احکام اسلام در این مملکت جریان پیدا بکند.
سخن رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) درباره هدف از تاسیس انقلاب اسلامی:
 هدف جمهورى اسلامى عبارت است از رسيدن به آرمانهاى اسلام، يعنى سعادت مادّى و معنوى بشر، يعنى پيشرفت در امور زندگى مادّى و معنوى. اين هدف را نبايد فراموش كرد،

 لازمه دست یافتن به اهداف بلند انقلاب اسلامی چیست؟
نظام خانواده اولین،کوچکترین،حساس ترین و پیچیده ترین اجتماع انسانی است.در تعالیم اسلام خانواده و نقش های تعریف شده در نظام خانواده همچون پدر،مادر،فرزند جایگاه والا و ارزشمندی دارد. پيامبر اکرم - صلي الله عليه و آله - فرمود: نشستن مرد پيش زن و فرزندنش، نزد خداوند محبوب تر است از اعتکاف در اين مسجد است.
 اهداف بلند نظام اسلامی، دست یابی به کمالات انسانی است و این موضوع  دائر مدار تمامی مسائل موجود در جامعه است. بهمین خاطر حیات جمهوری اسلامی به حیات انسان و پاسخگویی صحیحی به تمامی نیازهای آن وابسته است. معتقدیم بقاء و پایداری جمهوری اسلامی وابسته به نظام خانواده ی موحد، پویا می باشد.
 نسل کنونی که حوادث اولیه انقلاب را ندیده است برای آنکه بتواند انقلاب حقیقی انسان که در سال 57 ظهور نموده است را راه بری نماید و انقلاب را از خطرات و آفت های درون و بیرون نجات دهد باید نگاه درستی به انسان و ارزش تربیت او و اهمیت نظام خانواده داشته باشد. حق اولیه هر انسانی زیستن در یک خانواده پایدار می باشد.انقلاب اسلامی باید بتواند این حق را احقاق نماید.زمانی می توانیم به طور حقیقی پرچم دار حیات طیبه انسانی و مدافع اصول بنیادین اسلامی انقلابی باشیم که طرفدار جدی نظام خانواده باشیم.
یکی از خطاهای فاحش و گاه جبران ناپذیری که بعضی از مدیران و مسئولان فرهنگی،سیاسی،اقتصادی و برنامه ریزان در مقوله پیشرفت طراحی می نمایند در نظر گرفتن رفاه فردی و جایگزین نمودن آن بجای رفاه خانواده می باشد! افزایش یا کاهش تشکیل خانواده و آمار طلاق می تواند شاخص خوبی برای رصد برنامه های کشور باشد! دست یابی به آرمانهای انقلاب اسلامی از درون نظام خانواده سالم میسر است. سرمایه حقیقی انقلاب اسلامی، داشتن خانواده ای پویا، منسجم و معنویت گرا می باشد.

چه زمانی انقلاب اسلامی اهمیت پیدا می کند؟
اگر بخواهیم نظام خانواده ی مبتنی بر توحید و در مسیر پیشرفت مادی-معنوی  داشته باشیم نقش و اهمیت انقلاب اسلامی واضح تر خواهد گشت.
 متاسفانه در طول مسیرحرکت انقلاب اسلامی، نظام خانواده آنطور که باید باشد دیده نشده است و نقش های حقیقی انسانها در درون خانواده ، کم رنگ و بی حس تر شده اند. متاسفانه گاهی محیط خانه بجای آنکه مرکز مدیریت و تربیت انسان باشد به سمت رفع نیازهای کاذب و تجمل گرایی گرایش پیدا می کند و حتی در بعضی از کلان شهر ها محیط خانه تبدیل به خوابگاههای کوچکی که چند ساعتی از شبانه روز را  جهت استراحت جسم در آن سپری می کنند تبدیل گشته است.و بعضی از زنان در آموختن مهارتهای مردانه پر انگیزه شده اند و این در حالی است که از پذیرفتن مسئولیت های حیاتی همچون مادری، همسری سرباز می زنند،  اینها خود نشان از کم رنگ شدن اهمیت نظام خانواده می باشد.

ترویج شعار فرزند کمتر،زندگی بهتر، غلبه گفتمان اقتصاد محوری به جای خانواده محوری و هجوم وحشیانه تجمل گرایی بر فرهنگ قناعت و ساده زیستی هر یک باعث کوبانده شدن بنیادی ترین پایه های نظام خانواده گشته است. روند رو به رشد مبغوض ترین حلال خدا-طلاق- در کشور، نگران کننده است و اینکه اکنون تهدید به داشتن نسل پیر در آینده گشته ایم نشان از این دارد که برنامه های سیاسی،اقتصادی،فرهنگی کم تر در راستای تنظیم نظام خانواده بوده است، این حالات در شان انقلاب اسلامی نخواهد بود و هیچ سنخیتی با آرمانها و چشم اندازهای جمهوری اسلامی ندارد.
غایت تمامی برنامه های دولت اسلامی، تنظیم نظام خانواده و تشکیل خانواده سالم و پایدار است. متاسفانه امروزه تشکیل نظام خانواده با مشکلات عدیده ای مواجه گشته است. درحالی که براساس دیدگاه انقلاب اسلامی،خانواده سالم و پایدار، کانون حیاتی کشور محسوب می شود. بالا رفتن سن ازدواج، و تمایل به زندگی مجردی و ترس داشتن از تشکیل زندگی متاهلی، حکم همان موریانه هایی است که پایه های انقلاب را پوک می کند.انقلاب اسلامی اگر از طبیعی ترین حق انسانها – داشتن یک نظام خانواده سالم- غفلت نماید،خودش دچار غفلت خواهد گشت.
ازدواج و رفع غرایز جنسی انسان یکی از اساسی ترین نیازهای طبیعی انسانهاست.مسئله ازدواج عاطفی ترین، عمومی ترین بحث فردی-اجتماعی است که تا زیرین ترین لایه های پنهانی درون انسان در جریان است. متاسفانه آنطور که باید جمهوری اسلامی در امر ازدواج حساس و مسئول باشد، نیست.
 وقتی سن ازدواج نزدیک به 27-28- سال رسیده باشد، مفهومش آنست که حدود 12-13 سال از نیاز طبیعی یک جوان مسلمان غفلت شده است! وقتی 14 سال نیاز طبیعی یک انسان نادیده گرفته شود،آنوقت چه توقعی می توان از آن داشت؟
غفلت از ازدواج منجر به رسمیت شناختن فساد و فحشا و بی بندباری در جامعه خواهد بود که این مسئله در تقابل برنامه ها و آرمانهای انقلاب اسلامی خواهد بود.
 مسئولین جمهوری اسلامی باید دینی زندگی نمودن جوانان برایشان مهم باشد بهمین خاطر تمامی برنامه های خرد و کلان  را برای احیای نظام خانواده در نظر بگیرند.

حرف پایانی
 یکی از اساسی ترین برنامه قوای جمهوری اسلامی باید تشکیل یک زندگی پایدار – نظام خانواده – باشد و معیار و سنجش تمامی بخش های اقتصادی،فرهنگی ، سیاسی در راستای خانواده سنجیده بشود.زمانی می توانیم به اقتدار علمی،فرهنگی،قضایی،معنوی،ملی دست یابیم که ثمره این مباحث موجب تشکیل و تحکیم نظام خانواده بشود.
هنر جمهوری اسلامی تنظیم خانواده ی معنویت گرا، پویا و منطقی است. واین شاخصِ تمامی برنامه های قوای کشور خواهد بود. مسئولان باید بدانند؛
زمانی فعالیت آنها (عالی) است که منتهی به افرایش ازدواج پایدار در کشور بشود.مثلا نگویند چونکه ما 100 سد ساختیم، قیمت ارز را ثابت کردیم وامثالهم،  دیگر ما به وظیفه خود عمل نمودیم! زمانی رئیس جمهور کشور می تواند به گزارش های اقتصادی،فرهنگی،سیاسی افتخار کند که امر ازدواج پایدار و تشکیل نظام خانواده معنویت گرا و پویا رونق گرفته باشد. حیات انقلاب اسلامی و رشد- پیشرفت آن به تدام انسان خود ساخته و کار آمد وابسته است.نظام خانواده بهترین مکان برای تربیت چنین انسانهای است.مسئولان دردست یابی به  مقوله رشد فریب نظریه ها و فرضیه های بیگانگان را نخورندو با فرهنگ تهاجمی عزب و رفاه فردی بشدت مبارزه نمایند و بدانند که جمهوری اسلامی دریایی است که آبش را از چشمه سارهای نظام خانواده سالم دریافت می کند، حیات و عمق بخشی انقلاب به چشمه جوشان انسانیت – نظام خانواده- وابسته است.

امضای کاربر : همین بس زآزادی نشانه ما ، که زیر بار فلک نرفته شانه ما


جمعه 02 اسفند 1392 - 15:09
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 3 کاربر از avala به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: milad & mohammadhosin & ali &
milad آفلاین



ارسال‌ها : 84
عضويت : 1 /10 /1392
تشکرها : 99
تشکر شده : 151
پاسخ : 1 RE کانون خانواده،کانون انقلاب :
باتشکر ازشما.
ای کاش می فرمودید که تنظیم نظام خانواده و تشکیل خانواده سالم و پایدارچگونه ممکن است؟

ویژگی خانواده معنویت گراوپویا چیست؟

خوشبختی درزندگی اسلامی به نظر شما چیست؟

لطفا پاسخ دهید...تشکر

امضای کاربر : به کوچکی گناه نگاه نکن بلکه به بزرگی کسی نگاه کن
که از او نافرمانی کرده ای.
شنبه 03 اسفند 1392 - 04:08
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 3 کاربر از milad به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: avala / mohammadhosin / ali /
milad آفلاین



ارسال‌ها : 84
عضويت : 1 /10 /1392
تشکرها : 99
تشکر شده : 151
پاسخ : 2 RE کانون خانواده،کانون انقلاب :
سلام خدمت برادرآوالایی...
جواب ماراندادی ؟وقتی مطلبی می نویسید باید بتوانید ازمطلب خود دفاع کنید وبرای آن جواب داشته باشید!!!!!

مامنتظر جواب هستیم


امضای کاربر : به کوچکی گناه نگاه نکن بلکه به بزرگی کسی نگاه کن
که از او نافرمانی کرده ای.
سه شنبه 06 اسفند 1392 - 23:36
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از milad به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: avala /
avala آفلاین



ارسال‌ها : 48
عضويت : 21 /8 /1392
محل زندگي : گرگان
تشکرها : 104
تشکر شده : 111
پاسخ : 3 RE کانون خانواده،کانون انقلاب :
نقل قول از milad
سلام خدمت برادرآوالایی...
جواب ماراندادی ؟وقتی مطلبی می نویسید باید بتوانید ازمطلب خود دفاع کنید وبرای آن جواب داشته باشید!!!!!

مامنتظر جواب هستیم



سلام آقا میلاد عزیز، حالت خوبه؟
5 نکته کوتاه

1. از شما بابت مطرح کردن سوالات تشکر می کنم.

2. شما نباید انتظار داشته باشید که در دو صفحه بتوانم تمامی مسائل این موضوع رو مطرح کنم.بهمین خاطر سعی کردم به اندازه دو صفحه در ماهنامه رویش  از اهمیت نظام خانواده و جایگاه آن در انقلاب اسلامی مطلب بنویسم.

3.سرم یه کمی خلوت بشه ، به سوالات شما می پردازم.

4.این یه جمله رو بعد از اینکه نتوانستم به سوال شما پاسخ بدم می نوشتی خیلی خیلی بهتر بود.
وقتی مطلبی می نویسید باید بتوانید ازمطلب خود دفاع کنید وبرای آن جواب داشته باشید!!!!!

5. دندون روی جگر گذاشتن بعضی وقتها کار خوبیه.



امضای کاربر : همین بس زآزادی نشانه ما ، که زیر بار فلک نرفته شانه ما


پنجشنبه 08 اسفند 1392 - 22:42
ارسال پیام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از avala به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: milad /



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ