آشنایی با دیدگاه های تشکل اسلامی
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
آشنایی با دیدگاه های تشکل اسلامی
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی آشنایی با مجمع جوانان اسوه هدایتآشنایی با دیدگاه های تشکل اسلامی

تعداد بازدید : 92
نویسنده پیام
avala آفلاین



ارسال‌ها : 48
عضويت : 21 /8 /1392
محل زندگي : گرگان
تشکر ها: 104
تشکر شده : 111
آشنایی با دیدگاه های تشکل اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم

مبارزه با جهل تا فراگیری اخلاق و اندیشه الهی در جهان هستی


با عرض سلام خدمت دوستان گرامی،

مجمع جوانان اسوه هدایت بر اساس دیدگاه و جهان بینی مبتنی بر دین مبین اسلام تشکل گرفته است، و تمام همت خود را بکار گرفته است تا بتواند دستورات حیات بخش دین اسلام را در محیط فردی-اجتماعی خویش اجرا نماید.

براین اساس، مجمع نسبت به بسیاری از مفاهیم دارای جهان بینی می باشد، مفاهیمی هم مانند آزادی، عدالت، حقوق بشر، نظام خانواده، نقش زن، اقتصاد اسلامی، مسائل حکومت اسلامی، علم و خرد ورزی، تمدن نوین اسلامی، و غیره

دوستانی که علاقمند به عضویت در مجمع می باشند، لازم است که با دیدگاه های مجمع آشنایت کامل پیدا نمایند. و نظرات و دیدگاه های خودشان را نسبت به دیدگاه های مجمع بیان نمایند.


یکی از شرایط عضویت در مجمع آنست که فرد عضو شونده با دیدگاه های مجمع آشنایت کامل پیدا نماید و این امر زمانی محقق خواهد شد که فرد در جلسات تبیین شرکت و پرسش های لازم را مطرح نماید در غیر اینصورت از عضویت فرد در مجمع امتناع خواهد شد.

نکته:
*مجمع جوانان اسوه هدایت دارای اصول فکری است که ریشه در قرآن،سیره معصومین و عقل دارد،شایسته است اعضای جدیدالورد با مبانی فکری مجمع آشنایت کاملی پیدا نمایند بهمین خاطر جهت طرح دیدگاه ها برگزاری جلسات تبین - عمومی-خصوصی از طرف مجمع در نظر گرفته شده است که علاقمند می تواند در آن شرکت نمایند.

* رویکرد اجتماعی مجمع،  کثرت گرایی نمی باشد، یعنی نمی خواهد تنها بر تعداد اعضای خود اضافه نماید. بلکه رویکرد مجمع یک رویکرد عملی است همراه با طرح دیدگاه های و نقد و به چالش کشاندن دیدگاه های غیر دینی است.بهمین خاطر سعی نموده ایم علاوه بر طرح مبانی، برنامه های عملی در راستای آن تدوین نمائیم.

*ویژگی اولیه اعضای محترم مجمع، داشتن روحیه حقیقت جویی و عقلانیت می باشد.

*هدف کلی مجمع جوانان اسوه هدایت، زمینه سازی ظهور تمدن نوین اسلامی است....

امضای کاربر : همین بس زآزادی نشانه ما ، که زیر بار فلک نرفته شانه ما


دوشنبه 19 اسفند 1392 - 21:06
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 2 کاربر از avala به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: milad & amin &
yaran10000 آفلاین


ارسال‌ها : 13
عضويت : 5 /10 /1392
تشکرها : 4
تشکر شده : 28
پاسخ : 1 RE مبارزه :
هوالهادی
الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی محمد وآله واصحاب المنتجبین
موضوع :بررسی شعار تشکل جوانان اسوه هدایت

شعار تشکل ، یعنی بیان هدف ، مسیر حرکت ،چگونگی حرکت ،ضرورت حرکت در یک جمله .
و به سبب آن،  اعضا به سرعت با ماهیت تشکل آشنا گردند...
اعضای محترم برای شناخت مسیر تشکل لازم است توضیحات این نوشتاررا مورد مطالعه قراردهند و در صورت نیاز به توضیح بیشتر به اعضای هیئت موسس مراجعه نمایند...
مبارزه با جهل تا فراگیری اخلاق واندیشه الهی در جهان هستی

مبارزه قلب تپنده یک تشکل است وتا این تپندگی ادامه داردحیات هم ادامه خواهد داشت
مبارزه حرکت همیشگی برای تشکل اسلامی است و هیچگاه این حرکت متوقف نخواهد شد

((در راه خدا جهاد كنيد و حق جهادش را ادا نمائيد)) (و جاهدوا فى الله حق جهاده ). سوره حج 78
جهاد یعنی تلاش وكوشش فراوان


جهاد در راه خدا یعنی تلاش برای کسب رضایت خدا و تلاش براى انجام نيكيها، و مبارزه با هوسهاى سركش (جهاد اكبر) و پيكار با دشمنان ظالم و ستمگر (جهاد اصغر).
حق جهاد :یعنی نهایت تلاش ونهایت خلوص.

سه ویژگی برای مبارزه قابل تصور است.
 1 –مبارزه  باید در راه رضای خدا باشد
 2- مبارزه باید مدبرانه باشد نه براساس احساسات مطلق
3-مبارزه باید زیرکانه باشد
یک مبارز ، با شروع مباززه الهی،  از 3چیز نجات می یابد
ازترس و تنبلی وبی هدفی
وبه 3 چیز مسلح می گردد
شجاعت ،تحرک،هدف الهی

و از نظر كيفيت،
مبارزه در 2امرقابل تصور است
مبارزه در امور فردی و اجتماعی
هریک از آنها به دو بخش فکری ورفتاری تقسیم می گردند

امور فردی بخش فکر
یعنی: مبارزه برای کنارگذاشتن افکار مخرب و اختلال انگیزوپرداختن به موضوعات الهی و زیبا.(بی اعتنایی به افکار غلط و اهمیت دادن به افکار درست)
افکار مخرب : مرعوب نظرات دیگران بودن/خودباختگی/عدم اعتماد به نفس/نداشتن نظریات علمی/توانایی خویش را نادیده گرفتن/خ
ودمحوری /تکبر /وشتابزدگی/افراطی گرایی...
افکار درست:حق گرا بودن /به رسمیت شناختن استعداد خدادادی وبه بکار بستن آن / ارائه نظریات علمی / توکل به خدا داشتن / اهمیت به نظرات دوستان /تواضع /و...
*تذکر: لازم است مهارتهای فکری آموزش داده شود آموزشهایی مانند مهارت حل مسئله ،مهارت انتقاد کردن ،مهارت درست اندیشیدن،و...

امور فردی بخش رفتار

یعنی:  مبارزه  برای کنارگذاشتن رفتارهای غلط وعادت به رفتارهای زیبا و درست
رفتار غلط: نداشتن تقریرات علمی/کم تحرکی /زودرنج ودم دمی مزاج بودن / هرج ومرج طلبی/گستاخی کردن/ونداشتن هویت
 رفتار درست فردی : تحقیق ونوشتن/ورزش کردن/سعه صدر داشتن/منظم بودن/عبادت کردن/محترمانه رفتارکردن/درعمل استقلال داشتن
* تذکر: لازم است مهارتهای رفتاری آموزش داده شود مهارت تعامل با دیگران ،مهارت مدیریتی ، مهارت انضباطی ، مهارت مقاله نویسی،مهارت گروهی کار کردن و...

امور اجتماعی بخش فکری
یعنی: مبارزه با تفکرات و باورها ی غلط و توهمی و ارائه تفکر واعتقادات صحیح
فکر غلط اجتماعی : بدبینی به دوستان واقوام /حس کینه وانتقام/تعصب /غرور/علم زدگی/ناامیدی /براساس گمان و تردید نظر دادن/ و....
فکر غلط اجتماعی: حسن ظن به دوستان واقوام/حس شفقت ودلسوزی/حق گرا بودن/تواضع /امید داشتن/براساس برهان واستدلال نظر دادن
*تذکر :لازم است مسائل وپدیده های ناهنجار اجتماعی شکافته و علت یا علل پیدایش معرفی شودودیگر اینکه زیبایی های اخلاقی معرفی و ثمرات آن در اجتماع بررسی شود و...

امور اجتماعی بخش رفتاری
یعنی:مبارزه  برای کنارگذاشتن رفتارهای غلط وعادت به رفتارهای زیبا و درست
رفتار غلط اجتماعی :غیبت کردن/تهمت زدن/بی احترامی کردن/فریبکاری/بدور از ادب سخن گفتن/استفاده از شیو های زندگی نادرست
رفتار درست اجتماعی:انصاف داشتن /احترام کردن/خیرخواه بودن/مودب بودن/داشتن شیوه های زندگی صحیح
*تذکر: در امور اجتماعی بخش رفتاری لازم است با دوری از احساسات شیطانی ، توانایی ارتباط با عقل کل را در خود بوجود آورده وبه سبب این ارتباط بتوانیم با اخلاق  الهی با دیگران رفتار نماییم  تا با چنین رفتاری، عزت و رحمانیت الهی  برای دیگر افراد آشکار شود و...

6حالت مبارزه برای 6شرایط متفاوت
با توجه داشت در هر یک ازحالت روش مبارزه متفاوت بوده  اعضا با شناخت این حالتها می توانند تشکل را در برابر شرایط متغییر حفظ نمایند  و می توانند روش مبارزه خود را در شرایط جدید تغییر دهند نه آنکه با تغییر موقعیت ، مبارزه را متوقف نموده یا با همان روش قبلی مبارزه کنند که نتیجه ایی جز  فرسایش  یا شکست نخواهند داشت ...  الله اعلم
با استمداد از خدای یگانه  می توان مبارزه  را در 6 حالت  کلی تصور نمود...

1-استقرار فکری    2-استقرار عملی       3-استقامت فکری  
  4-استقامت عملی    5هجوم فکری     6 -هجوم عملی


1-استقرار فکری
تشکل اسلامی در ابتدا باید توانایی داشته باشد افراد مختلف را با اهداف  و برنامه های اسلامی آشنا نماید
تا به این سبب افراد به اهمیت وضرورت تشکل اسلامی  پی برده وبتوانند براساس جهان بینی اسلامی  در تشکل فعالیت نمایند
خداوند آيات خود را براى مردم روشن مى سازد، شايد متذكر شوند
(و يبين آياته للناس لعلهم يتذكرون ).سوره بقره 221


 با این عمل می توان انتظلر داشت که اندیشه الهی ترویج شود


استقرار فکری به دو روش انجام خواهد گرفت
الف :  جلسات عمومی
 برای مردم بخصوص جوانان و نخبگان علمی و فرهنگی

موضوع جلسات: بیان خصوصیات حکومت اسلامی وسبک زندگی اسلامی با نگاه نقادانه به شیوه های زندگی و حکومتی غرب
منابع اصلی : قرآن – تاریخ اسلام – کلام اسلامی-  فلسفه اسلامی – فقه امامیه
لیست زمان وموضوع جلسات در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد...
این جلسات به صورت هفتگی انجام خواهد گرفت
هدف : جذب افراد مکتبی به بدنه تشکل

ب- جلسات درون گروهی
برای افراد عضو
این جلسات 3شکل انجام می گیرد
1-جلسات تبیین
موضوع جلسات : بیان خصوصیات حکومت اسلامی وسبک زندگی اسلامی با نگاه نقادانه به شیوه های زندگی و حکومتی غرب
لیست زمان وموضوع جلسات در اختیار افراد عضو قرار میگیرد...
این جلسات به صورت  پیوسته ومنظم براساس برنامه ی، ازقبل  تنظیم شده اجرا میگردد.
هدف:  اعضا دغدغه ها ، علاقه ها و انگیزه های همگرا پیدا نموده و زمینه برای انسجام فکری و انضباط عملی بیشتری فراهم گردد .

2-جلسات هم فکری (مشورت)
موضوع جلسات :بررسی مسائل تشکل و ارائه راه حل ها برای بهبود کیفی وکمی فعالیتهای تشکل
 (( و كار آنها به طريق شورى و مشورت در ميان آنها صورت مى گيرد)) (و امرهم شورى بينهم ).آیه 38 سوره شوری

مهمترين مساءله اجتماعى همان اصل شورى است كه بدون آن همه كارها ناقص است ، يك انسان هر قدر از نظر فكرى نيرومند باشد نسبت به مسائل مختلف تنها از يك يا چند بعد مى نگرد، و لذا ابعاد ديگر بر او مجهول مى ماند، اما هنگامى كه مسائل در شورى مطرح گردد و عقلها و تجارب و ديدگاههاى مختلف به كمك هم بشتابند مسائل كاملا پخته و كم عيب و نقص مى گردد، و از لغزش دورتر است .
لذا در حديث پر معنائى از پيغمبر گرامى اسلام (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) مى خوانيم : انه ما من رجل يشاور احدا الا هدى الى الرشد: (( احدى در كارهاى خود مشورت نمى كند مگر اينكه به راه راست و مطلوب هدايت مى شود)) .
و حديثى از امير مؤ منان على (عليه السلام ) ، كه فرمود: لا ظهير كالمشاورة و الاستشارة عين الهداية : (( هيچ پشتيبان و تكيه گاهى همچون مشورت نيست و مشورت عين هدايت است )) .
قابل توجه اينكه : تعبير درحدیث به صورتى است كه آن را يك برنامه مستمر مؤ منان مى شمرد، نه تنها در يك كار زودگذر و موقت ، مى گويد همه كارهاى آنها در ميانشان به صورت شورى است ، و جالب اينكه خود پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) با اينكه عقل كل بود و با مبداء وحى ارتباط داشت در مسائل مختلف اجتماعى و اجرائى ، در جنگ و صلح و امور مهم ديگر، به مشورت با ياران مى نشست ، و حتى گاه نظر آنها را ترجيح مى داد با اينكه مشكلاتى از اين ناحيه حاصل مى شد، تا الگو و اسوه اى براى مردم باشد، چرا كه بركات مشورت از زيانهاى احتمالى آن به مراتب بيشتر است .
اما یک موضوع بايد در اينجا اضافه شود :
شورى منحصرا در مورد كارهاى اجرائى و شناسائى موضوعات است نه درباره احكام كه تنها بايد از مبداء وحى و از كتاب و سنت گرفته شود تعبير به (( امرهم )) (كارهايشان ) نيز ناظر به همين معنى است چرا كه احكام كار مردم نيست كار خدا است .
ودیگر اینکه  ما معتقديم هيچ حکمی در اسلام نيست مگر اينكه نص عام يا خاصى در مورد آن صادر شده است ، و گرنه اليوم اكملت لكم دينكم (مائده - 3) صحيح نبود

3-جلسات تحلیلی :
موضوع جلسات : تجزیه و تحلیل مسائل مهم اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی جوامع اسلامی به خصوص ایران ، با روش علمی و منطقی .
اهداف:  1- شناخت مسائلی که برای هویت دینی وملی تهدید یا فرصت محسوب می گردند  2- ارائه راه حلهای ریشه ایی و مبنایی  برای دفع تهدید و استفاده از فرصتها.

((اى كسانى كه ايمان آورده ايد هنگامى كه در راه جهاد گام بر مى داريد، تحقيق و جستجو كنيدو...))
(يا ايها الذين آمنوا اذا ضربتم فى سبيل الله فتبينواو...).آیه 94 سوره نساء


البته باید توجه داشت برای تمامی جلسات (عمومی یا درون گروهی) ، بهتر است  از نظرات و نوشته های نخبگان علمی و متعهد کشورهم، که در این زمینه قلم فرسایی نمودند استفاده گردد.

(اگر موضوع را نمی دانستید برويد و از اهل اطلاع بپرسيد))
(فاسئلوا اهل الذكر ان كنتم لا تعلمون ).آیه 43 سوره نحل


((ذكر)) به معنى آگاهى و اطلاع است و اهل ذكر مفهوم وسيعى دارد كه همه آگاهان و اهل اطلاع را در زمينه هاى مختلف شامل مى شود،
راغب در ((مفردات )) مى گويد: ذكر دو معنى دارد گاهى به معنى حفظ و گاهى به معنى يادآورى است

2- استقرار عملی :
تشکل اسلامی برای آنکه در زندگی تاثیرگذار باشد باید جهان بینی(فکر)و ایدولوژی اسلامی (رفتار اسلامی )را در قالبهای مد ،نماد ،معماری ،شعار و رفتارمعرفی نماید
اهداف :این قالبها می توانند ،

    تبدیل  جهان بینی اسلامی (تفکر اسلامی ) از رویکرد آرمانی محض به رویکرد کاربردی و عملی تا بدین صورت تفکر اسلامی برای افراد  ملموس تر و واقع پذیرتر گردد.
     ایجاد حس اتحاد و امنیت روانی دریک مجموعه
    تبلیغ روش زندگی و افکار اسلامی  و تاثیرگذاری در جامعه  

آداب وضو گرفتن نماز خواندن خوابیدن نظافت کردن صحبت کردن عبادت کردن معاشرت کردن همگی در این بخش گنجانده خواهد شد.نمونه قرانی آن در ذیل بیان شده است.

((و مغرورانه بر روى زمين راه مرو)) (و لا تمش فى الارض ‍مرحا).
((خداوند هيچ متكبر مغرورى را دوست نمى دارد)) (ان الله لا يحب كل مختال فخور).
 ((در راه رفتنت اعتدال را رعايت كن )) (و اقصد فى مشيك ).
((و در سخن گفتنت از صداى خود بكاه و فرياد مزن )) (و اغضض من صوتك ).
((شب را جز كمى بپا خيز))! (قم الليل الا قليلا).
قبل از طلوع آفتاب و پيش از غروب آن ، همچنين در اثناء شب و اطراف روز تسبيح و حمد پروردگارت را بجا آور تا راضى و خشنود شوى
(و سبح بحمد ربك قبل طلوع الشمس و قبل غروبها و من آناء الليل فسبح و اطراف النهار لعلك ترضى ).


3-استقامت فکری:
هرگاه جهان بینی و ایدولوژی (فکر وعمل )تشکل اسلامی از سوی افرادی مورد سوال یا مورد تردید واقع گردد تشکل وظیفه دارد به سوالات وشبهات جهت اقناع یا دفع شبهه ،پاسخ گوید و...

و با آنها (يعنى مخالفان ) به طريقى كه نيكوتر است به مناظره پرداز
(و جادلهم بالتى هى احسن ).آیه 125 سوره نمل



و اين سومين گام مخصوص كسانى است كه ذهن آنهادچار تردید شده یا قبلا از مسائل نادرستى انباشته گشته و بايد از طريق مناظره ذهنشان رااز تردید نجات دادو از پندارهای نادرست خالى كرد تا آمادگى براى پذيرش حق پيدا كنند.
بديهى است مجادله و مناظره نيز هنگامى مؤ ثر ميافتد كه ((بالتى هى احسن )) باشد، حق و عدالت و درستى و امانت و صدق و راستى بر آن حكومت كند و از هر گونه توهين و تحقير و خلافگوئى و استكبار خالى باشد، و خلاصه تمام جنبه هاى انسانى آن حفظ شود.

4-استقامت عملی:
هرگاه تشکل اسلامی از درون یا بیرون ،با جریانی روبرو گردد که درصدد حذف یا فرسایش یا انحراف تشکل اسلامی برآمده اند باید با روش الهی یعنی با تدبیر و مدارا با آنان رفتار نمود به طوری که با آنهاییکه درصدد حذف* یا انحراف* مسیر تشکل هستند پاسخ قاطعانه وکوبنده و آنانیکه درصدد فرسایش* هستند ،تذکر داد .
*حذف:افرادی  در صدد حذف هستند  که در واقع با اصل وجودی تشکل مشکل دارند
*انحراف:افرادی  زمینه انحراف تشکل را بوجود می آورند که اهداف اولیه تشکل  را از روی ساده لوحی وبراساس تحلیل سطحی واشتباه ، تغییر دهند
*فرسایش:افرادی موجب فرسایش تشکل میگردند که اولویتها را فراموش کنند یا در راه استقرار اهداف  تنبلی نمایند

مبارزه در شرایط استقامت (فکری ،عملی )هم دفعی و هم رفعی را شامل می گردد
دفع :هنگامی است که مشکل به درون تشکل نفوذ نکرده و در پشت دوازه های تشکل ،مجموعه را تهدید می کند.
رفع هنگامی است که  مشکل به درون تشکل نفوذ کرده وتشکل را درگیر خود نموده است  .
در این مرحله تشکل برای مبارزه احتمالا با 3دسته روبر خواهد بود.
1)    افرادی که قصد دارند تشکل را حذف کنند
 این افراد بیشتر از خارج تشکل حملات خود را شروع می نمایند و ابزار آنان تهمت و برچسب فسق و کفر و گناه بر تشکل خواهند زد...
ابزار مبارزه با این نوع افراد ،بهانه ندادن ودستاویز آنان نشدن و در جهت خلاف حرکت آنان حرکت نمودن است ودوری کردن از رفتارهای غیر منطقی می باشد
2)    افرادی که تشکل را در مسیر فرسایش قرار می دهند
این افراد در درون تشکل جای گرفته اند وجدی نبودن واهمیت ندادن به اهداف وبرنامه ها از یک سو و تنبلی کردن از سوی دیگر تشکل را از درون متلاشی می نمایند...
ابزار مقابله با این گونه افراد اخطار جدی وضرب الاجل معین کردن برای بازگشت روال صحیح فعالیتها به  تشکل است
3)    افرادی که تشکل را در مسیر انحرافی قرار می دهند
این افراد در درون تشکل جای گرفته اند واین گونه افراد یا ساده لوحند یعنی تحت تاثیر هر فکری ونظری بدون اراده قرار می گیرند یا مطلق گرای محض اند یعنی واقعیتهای زندگی را اصلا لحاظ نمی کنند
ابزار مقابله تشکل با این گونه افراد خارج نمودن از مسئولیتهای تشکل است

(( كسانى كه مى گويند پروردگار ما الله است ، سپس ‍ بر سر گفته خود مى ايستند و كمترين انحرافى پيدا نمى كنند، فرشتگان الهى بر آنها نازل مى شوند كه نترسيد و غمگين مباشيد)) (ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكة الا تخافوا و لا تحزنوا). آیه30 سوره فصلت


چه تعبير جامع و جالبى كه در حقيقت همه نيكيها و صفات برجسته را در بر دارد، نخست دل به خدا بستن و ايمان محكم به او پيدا كردن ، سپس تمام زندگى را به رنگ ايمان در آوردن و در محور آن قرار دادن .  
بسيارند كسانى كه دم از عشق الله مى زنند، ولى در عمل استقامت ندارند، افرادى سست و ناتوانند كه وقتى در برابر طوفان شهوات یا سختیها قرار مى گيرند با ايمان وداع كرده ، و در عمل مشرك مى شوند، و هنگامى كه منافعشان به خطر مى افتد همان ايمان ضعيف و مختصر را نيز از دست مى دهند.

خداوند متعال در جای دیگری می فرماید:

مى فرمايد: ((اگر آنها (جن و انس ) بر طريقه ايمان استقامت ورزند ما آنها را با آب فراوان سيراب مى كنيم ))
(و ان لو استقاموا على الطريقة لاسقيناهم ماء غدقا). سوره جن آیه 16


باران رحمت خود را بر آنها فرو مى باريم ، و منابع و چشمه هاى آب حياتبخش را در اختيارشان مى گذاريم ، و آنجا كه آب فراوان است همه چيز فراوان است ، و به اين ترتيب آنها را مشمول انواع نعمتها قرار مى دهيم .
((غدق )) (بر وزن شفق ) به معنى آب فراوان است .
اين براى چندمين بار است كه قرآن مجيد روى اين مطلب تكيه مى كند كه ((ايمان و تقوى )) نه تنها سرچشمه ((بركات معنوى )) است كه موجب فزونى ارزاق مادى و وفور نعمت و آبادى و عمران و ((بركت مادى )) نيز مى باشد
قابل توجه اينكه طبق اين بيان آنچه مايه وفور نعمت مى شود، استقامت بر ايمان است نه اصل ايمان ، زيرا ايمان موقت و زودگذر نمى تواند چنين بركاتى از خود نشان دهد، مهم استقامت بر ايمان و تقوى است كه پاى بسيارى در آن لنگ و لرزان است .
در آيه بعد به حقيقت ديگرى در همين رابطه اشاره كرده ، مى افزايد: ((منظور اين است كه ما آنها را با وفور نعمت بيازمائيم )) (لنفتنهم فيه ).
آيا فزونى نعمت مايه غرور و غفلت آنها مى شود؟ يا سبب بيدارى و شكر گزارى و توجه بيشتر به خدا؟
و از اينجا روشن مى شود كه يكى از اسباب مهم امتحان الهى وفور نعمت است ، و اتفاقا آزمايش به وسيله نعمت از آزمايش به وسيله عذاب ، سخت تر و پيچيده تر است ، زيرا طبيعت فزونى نعمت ، سستى و تنبلى و غفلت و غرق شدن در لذائذ و شهوات است ، و اين درست چيزى است كه انسان را از خدا دور مى سازد و ميدان را براى فعاليت شيطان آماده مى كند تنها كسانى مى توانند از عوارض نامطلوب فزونى وفور نعمت در امان بمانند كه به طور دائم به ياد خدا باشند، ذكر او را فراموش نكنند، و با يادآوريهاى مداوم خانه قلب را از نفوذ شياطين حفظ نمايند.

5- هجوم فکری :
يوسف چنين گفت . اى همنشینان من . آيا خدايان پراكنده و معبودهاى متفرق بهترند يا خداوند يگانه يكتاى قهار و مسلط بر هر چيز (يا صاحبى السجن أ أ رباب متفرقون خير ام الله الواحد القهار).آیه 39 سوره یوسف ع
در جایی دیگر از قران کریم خداوند می فرماید:

 ((كسانى كه غير از خدا را ولى و معبود خود برگزيدند، همچون عنكبوتند كه خانه اى براى خود برگزيده ، و سست ترين خانه ها، خانه عنكبوت است ، اگر مى دانستند))! (مثل الذين اتخذوا من دون الله اولياء كمثل العنكبوت اتخذت بيتا و ان اوهن البيوت لبيت العنكبوت لو كانوا يعلمون ).آیه41 سوره عنکبوت


در این شرایط تشکل اسلامی خود را در موقعیتی می بیند که توانایی هجوم به زیر ساختهای فکری دشمن را دارد در این هنگام تشکل باید از این فرصت برای درهم کوبیدن نظام فکری دشمن که بر پایه نیرنگ ودروغ بناشده استفاده نماید تا چهره واقعی آنان  را برملا سازد.

6-هجوم عملی :
یک تشکل اگر دارای زیر ساختهای فکری و عملی صحیح بوده باشد پس از طی زمانی  به طور طبیعی در موقعیت هجوم عملی قرار میگیرد که در این مرحله تشکل باید درصدد نفوذ به ارکان و تشکیلات دشمن (بهائیان ،افراطیون ملی مذهبی ،وهابیان و معارضین وحدت امت اسلامی)برآمده وآنان را به تدریج به سمت اضمحلال سوق دهد.


سه شنبه 27 اسفند 1392 - 00:41
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 2 کاربر از yaran10000 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: milad / avala /



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ